Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΡΟΛΟΓΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ

Το κωδωνοστάσιο του Ιερού ναού Αγίου Δημητρίου κατασκευάστηκε το 1968 κατόπιν δωρεάς της Μαρίας Μακράκου του Κυριάκου, και το ρολόι δωρήθηκε το 1965 από τους Γεώργιο και Νικόλαο Λεμπέση του Παναγιώτη.

Το 1990 περίπου υπέστη βλάβη αφ΄ ενός, και αφ΄ ετέρου, επειδή κάποιες λειτουργίες του ήταν χειροκίνητες, επιδιώχθηκε να αντικατασταθεί από το να επισκευαστεί, με ένα ρολόι νέας τεχνολογίας, και αυτό έγινε στις 8-10-1993, από τα χρήματα που πήρε η εκκλησία από την πώληση οικοπέδου της, απέναντι από την είσοδο τη εκκλησίας. Μάλιστα ήταν τόσο έντονη η έλλειψη της λειτουργίας του στους κατοίκους του χωριού, που ο εφημέριος απευθύνθηκε σε Υπουργικό γραφείο για την τάχιστη εγκατάσταση του, όπως και έγινε, και αυτό το γνωρίζω εξ ιδίων διότι εκείνο το χρονικό διάστημα υπηρετούσα και εγώ στο εν λόγω Υπουργικό γραφείο ως αποσπασμένη.

ΟΙ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ.

Από την ώρα της τοποθέτησής του, το ρολόι κτυπούσε όλο το 24ωρο και τις μισές ώρες. Πριν  χρόνια όταν κτίστηκε όμορη με την εκκλησία κατοικία Αγιοδημητριώτη που ζει  στην Αθήνα, και ενός ακόμα Αγιοδημητριώτη που ζει στην Αθήνα και η κατοικία του στο χωριό είναι πλησίον της εκκλησίας, τέθηκε από μέρους τους θέμα όχλησης τους από την λειτουργία του. Δεν ξέρω ποιό ήταν ακριβώς το αίτημά τους, εάν ήταν η ολική σίγαση του για κάποιο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, ή για κάποιες συγκεκριμένες ώρες, ή τέθηκε και θέμα για την έντασή του. Ο εφημέριος άμεσα κάλεσε τον τεχνικό και ρύθμισε το ρολόι να κτυπά από της 6.00 ΠΜ, έως της 12.00 Μ.Μ. συν τις μισές ώρες. Επανήλθαν οι οχλούμενοι και ζήτησαν περεταίρω μείωση. έγινε εκ νέου ρύθμιση του ρολογιού να κτυπά από τις 7.00 το πρωί μέχρι της 10.00 το βράδυ, και σταμάτησαν να κτυπούν και οι μισές ώρες.

Πριν μερικά χρόνια όταν κτίστηκε κατοικία στο απέναντι από την είσοδο της εκκλησίας οικόπεδο, από οικογένεια που διαμένει στην Αθήνα με καταγωγή από τον Άγιο Δημήτρη, επανήλθε θέμα όχληση τους από τις ώρες λειτουργίας του, από την έντασή του ήχου του, και πρόσφατα σε επίσκεψή τους στο χωριό για Σαββατοκύριακο, δήλωσαν και την όχλησή τους, και από τη ένταση των μικροφώνων που μεταδίδουν την θεία λειτουργία εκτός ναού.

ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ,

και βάση αυτών:

-πιστεύω ότι δηλώνουν, σε ότι αφορά το θέμα της λειτουργίας του ρολογιού και της μετάδοσης της θείας λειτουργίας εκτός ναού, ότι εισακούστηκαν οι ενοχλούμενοι, ο εφημέριος προέβη σε αλλαγές και η τοπική κοινωνία τις αποδέχθηκε, χάνοντας μέρος ενός ήχου της καθημερινότητάς της. ΑΡΑ κατ΄ εμέ έχουν ΡΗΤΑ και ΑΜΕΤΑΚΛΗΤΑ ΘΕΡΑΠΕΥΤΕΙ οι ενοχλούμενοι. ΚΑΙ δεν υπάρχει κανένας λόγος να επανέρχεται θέμα από επίδοξους ενοχλούμενους, και να ταράσσετε η τοπική και μη, κοινωνία.

-θεωρώ ότι ο Δ. Ζερβός ανέφερε στα άρθρα του για “Αθήνα” “Αθηναίους” “παραθεριστές” “χωριανοί”, χρησιμοποιώντας  ευδόκιμους ονοματικούς- επεξηγηματικούς όρους προσδιορισμού της καταγωγής ή της διαμονής, που έχει άπειρους η Ελληνική γλώσσα., και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθούν ΕΜΠΡΗΣΤΙΚΟΙ ή ΔΙΧΑΣΤΙΚΟΙ.

-Ας σκεφτεί ο καθένας από εμάς πόσες φορές έχει χρησιμοποιήσει στο λόγο του αναφερόμενος σε Αγιοδημητριώτη ονοματικούς όρους ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥ είτε ως παρατσούκλια είτε με αφορμή τον τόπο διαμονής του? ΚΑΝΑΔΟΣ, ΑΥΣΤΡΑΛΟΣ, ΓΕΡΜΑΝΟΣ, ΜΑΝΙΑΤΗΣ, ΤΡΙΠΟΛΙΤΣΙΩΤΗΣ, ΛΑΡΙΣΑΙΟΣ κ.λ.π., κ.λ.π., και μετά ας κρίνει.

-Ας μην αντιδρούμε και σχολιάζουμε με βάση την συμπάθειά μας ή την αντιπάθεια μας στον συντάκτη ενός κειμένου, και προσπαθούμε να παραφράσουμε και να δώσουμε άλλη διάσταση από αυτή που πραγματικά έχει κάποια λέξη. Ας μείνουμε στην ουσία των λεγομένων του, και σε αυτά να εκφράζουμε την άποψη μας.

-Και εγώ μία ΑΓΙΟΔΗΜΗΤΡΙΩΤΗΣΑ είμαι γιατί αυτό αισθάνομαι, ΚΑΙ ο καθένας στην πραγματικότητα είναι αυτό που αισθάνεται, όμως έχω γεννηθεί στον ΚΑΝΑΔΑ και η μόνιμοι κατοικία μου  είναι στην Αθήνα, άρα χάριν συντομίας ευδόκιμος ονοματικός- επεξηγηματικός  προσδιορισμός, είναι “ΑΘΗΝΑΙΑ”.

– ΕΛΑΤΕ να ζήσετε έναν χειμώνα στο χωριό, όσοι δεν το έχετε κάνει, και εγώ τώρα το έκανα που βγήκα σε σύνταξη, και τότε θα καταλάβετε πόσο μεγάλη σημασία έχουν για αυτή την κοινωνία οι ήχοι της καθημερινότητας τους, όταν έξω δεν κυκλοφορεί ένας άνθρωπος,  που εμάς μπορεί να μας ενοχλούν γιατί δεν είναι μέσα στην δική μας καθημερινότητα.

-Προσπάθησα μέσα από αυτές τις σκέψεις μου να απαντήσω σε όλους τους σχολιασμούς που είδα και άκουσα, θα μπορούσα να πω πολλά ακόμα, όμως σταματώ εδώ. Εάν χρειαστεί, που το απεύχομαι, θα ξανά επανέλθω.

Ευχαριστώ,

Ελένη Μαστοράκου του Ιωάννη (ΜΑΝΙΑΤΗ)

Άγιος Δημήτριος Μονεμβασίας – Φλόκα

Δημοσίευση σχολίου

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s